افزایش حاصلات شفتالو و جمع آوری حاصلات پسته در فاریاب + تصاویر  

قیصار در فاریاب از جمله ولسوالی‌هایی است که در کنار تولید انگور و کشمش، شفتالو یکی از میوه‌های خوش طعم این ولسوالی است.

مسئولان اداره کشاورزی طالبان در فاریاب از افزایش حاصلات شفتالو در ولسوالی قیصار این ولایت نسبت به سال گذشته خبر داده می‌گوید امسال حاصلات شفتالو افزایش پیدا کرده و علاقه‌مندی مردم به این محصول نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده است در کنار این، جمع آوری پسته نیز در این ولایت آغاز شده است.

مولوی متوکل، آمر اداره کشاورزی طالبان در ولایت فاریاب در شمال‌غرب کشور می گوید بیش‌ترین و خوش‌مزه‌ترین شفتالو در ولسوالی قیصار تولید می‌شود به گفته متوکل، در کنار این، باغداران این ولسوالی از افزایش حاصلات درختان پسته نیز خبر داده اند.

به گفته این اداره، اما شماری از باغداران از انتشار مرض گموسیس (شلم) و پیچیدگی برگ درختان شفتالو شکایت دارند این مرض از مهم ترین امراض قارچی و ویروسی می‌باشد که در اثر زخم های میکانیکی صدمات حشرات امراض قارچی و شرایط نامساعد محیطی و نمویی به‌وجود می‌آید.

محمد اسلم باشنده قریه ینگی رزغون ولسوالی قیصار ولایت فاریاب که ۱۵ هزار درخت پسته دارد از افزایش حاصلات اش خوشبین است. پسته یکی از محصولات صادراتی و اقتصادی کشور افغانستان که در اکثر ولایات به‌شمول فاریاب تولید می شود.

 قیصار در فاریاب از جمله ولسوالی‌هایی است که در کنار تولید انگور و کشمش، شفتالو یکی از میوه‌های خوش طعم این ولسوالی است و از مهم ترین تولیدات چند سال اخیر باغداران این ولسوالی به‌شمار می‌رود که به‌ گفته ی مسئولان بطور روز افزون حاصلات آن رو به‌ افزایش است.

افزایش حاصلات شفتالو و جمع آوری حاصلات پسته در فاریاب + تصاویر  

افزایش حاصلات شفتالو و جمع آوری حاصلات پسته در فاریاب + تصاویر  

برچسب ها: طالبان ، میوه ، فاریاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار